Alfou a omegou každého 3D grafika je jeho vlastní fantazie a představivost.
Způsobů a technik, jak modelovat ve 3D, je mnoho. V základu se to dělí na dvě hlavní kategorie a to low-poly a hi-poly. V podstatě jde o to, jakého výsledku chcete dosáhnout a pro jaký účel má být model použit.
Hi-poly modely se používájí převážně pro vizualizace, ve kterých jde o co nejlepší vizuální výsledek, bez ohledu na náročnost při výpočtech renderu. Jelikož výsledným produktem jsou obrázky nebo video.
Modelování je časově náročné z důvodu propracovanosti modelu a míře detailů. Používají se převážně opakujícíse textůry bez nutnosti použít UV mapu.
Low-poly modely se používají hlavně v herním průmyslu. V počítačových hrách se musí skloubit vizuální kvalita a rychlost zobrazení, jelikož model je vykreslován v reálném čase.
Vytvořit low-poly model není vždy až tak snadné jak se zdá. Hlavním pravidlem je co nejhezčí a nejjednodušší model. Rovnováha mezi kvalitou a rychlostí.
Přesnější cenu lze říci až po vyslechnutí vašich požadavků. Záleží na složitosti, míře detailů, jestli chcete holý model nebo i textůru a požadovaném výstupním formátu.
Cenu lze domluvit i předem a stanovit si hranice. V případě dlouhodobější spolupráce je možné domluvit si paušální platbu nebo výhodnější cenu.
V hodinové sazbě si účtuji 500,- kč / hodina.